15 Aralık 2014 Pazartesi

Book Challenge Tag!

''Karanlıkta konuşanlar için sonsuzlukta yankılanmak üzere; Naylon Sözler'' tarafından mimlendim! Book Challenge Tag adı altında toplanan soruların yanıtlarını yazman gerekiyordu, yazdım. Buyrun göz atalım.

İlk hayranlığım: Victor Hugo'nun Sefiller'idir. Okuduğum ilk uzun soluklu klasik olarak anımsıyorum onu. Okulda katıldığım kompozisyon yarışmasında birinci olunca hediye edilmişti, henüz lisede bile değildim.

Favori serim: Aslında çok fazla seri okuyan biri değilim ama bir yanıt vermem gerekiyor ve Yüzüklerin Efendisi diyorum.

Favori kitabım: Şimdi derin bir nefes alıp bir süre onu içimde tutmam gerek zira bir kitapseverin en zorlanacağı sorudayız. Ben bu soruya Hakan Günday Az demek istiyorum. Az'ı okuyana kadar pek çok favori kitabım oldu fakat Az geldi ve zirveye yerleşti. Hakan Günday'ın okuduğum ilk belki de son kitabıdır. Kendisine şapka çıkartmak gerektiğini söylemiştim çünkü ben hayatın içindeki metaforları romana böylesine güzel yediren bir yazar görmedim.

Favori erkek karakterim: Şüphesiz Yusuf Atılgan'ın Aylak Adamı'dır. Fakat ben sevgili Martı'nın verdiği cevaptan sıyrılarak  Holden Caulfield demek istiyorum. İki gıdım İngilizcem varsa o da The Catcher In The Rye'ı orijinal haliyle okumak içindir, kesinlikle çevirisinden daha lezzetli.

Favori kadın karakterim: Bunun yanıtlarken göz ucuyla kitaplığıma bakıyorum ve Virginia Woolf'un bana göz kırptığını görüyorum. Mrs. Dalloway'in baş karakterleri olan Clarissa Dalloway ve  Septimus Warren Smith demek istiyorum. Kimbilir belki de ikisinin de Shakespeare'nin ''Şimdi ölmek, şimdi çok mutlu olabilmek demektir.'' sözünü anımsamalarından etkilemişimdir bir Shakespearesever olarak.

Favori okuma saatim: Tabiki de herkesin uykuya yahut kendi içine çekildiği sessiz ve geç saatler. O saatlerde kitabın içine dalıp, bambaşka dünyalara gitmeyi hep çok sevdim, seveceğim.

Şimdi benimde bloggerları mimlemem gerekiyor fakat ben bunu ben mümkün görmüyorum bir de sadece bloggerlar arasında sınırlı kalsın istemiyorum. Evet sevgili okur, hala bu cümlelerimi okuyorsan sen de mimlendin, sen de, sen de ve sen de!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder