17 Mayıs 2012 Perşembe

38+1 Dize


Geometri adına bunu da yaptık!-
Fraktal Örneği
Evren'in üçgenidir bu çizdiğim*
Neresinde rastlarsınız Öklid’e?
Üç açısı var, üçte kenarı
Sorsanız üçü de yorgun üçü de yaralı.
Biri kırk altı derece, kırk altılı
Biri güvercin uçuşunu bölüşür sizinle*
Birine atan atmış tekmeyi işi yaş*
Hepsi kendi derdinde
Söyleyin nerede rastlarsınız Öklid’e?

Bakın bu da Oğuz’unki işte
Ünlü olanlardan; Bermuda
Şeytan üçgeni derler adına
Bir kenarı cetvelsiz çizilmiş Üsküdar’a varıyor*
Bir kenarı her akşam iki tek atıyor sahilde
Ömründe aşk nedir bilmemiş
Ama hep sevmiş Bir gökyüzü gibi, alıngan.
Aynı zamanda eğlenmiştik!
İşte bu da sahipsiz
Bir dik açısı, diğer ikisi eş
Yedi tepenin şehrine bir başka tepeden bakar
Sadece yaşamak için yaşar
Ezop’un lanetli diliyle uzanır masallara
Bir köşesi vardır varır İstanbul’a Bahse girerseniz gözlerini koyar ortaya.

En sondaki de benimki
Üstüne düşecek kadar eğilip öpülmüş.
Acıları telaffuz edemez oysa
Babası Tales hep arkasında
Sesleri iç içe babasıyla Sığınırlar birbirlerinin seslerine
Susarlarsa deniz sessizliğiyle susarlar*
Bazen susmak anlatır saklı kalanları
Bazen susmak buldurur Tales’in cevaplarını.

Üçgenler var, üçgenlerde orta noktalar
Üçgeninizi çiziyorum
Var mı kendine güvenen bayanlar baylar?*



Not: Buradan Geometri Öğretmenim Nilgün Erman'a saygılarımı sunuyorum. Kendisinin verdiği sunum ödevi için bu fotoğrafı hazırladım, ödevden 95 (sınıftaki en yüksek not) almanın keyfini yaşadım. Ayrıca derse geç kalıp yok yazılmamak adına şiir yazma cezasını seçtim ortaya böyle bir sonuç çıktı. Bu şiirimle de diğer cezaya maruz kalan arkadaşlarıma ilham kaynağı oldum. Bakınız: ''Biri her akşam iki tek atıyor sahilde.''
*Cemal Süreyya




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder